Виховний захід

24.02.2015 19:56

 

Виховний захід

«Чарівна україночка»

Мета:пробуджувати пізнавальний інтерес

до українського народу,його культури

                                                                             мови;розвивати навички виразного     

декламування ;виховувати патріотичні

почуття,любов до рідного краю,рідної
мови.

 

 

 

 

 

 

 



ХІД СВЯТА

Звучить фонограма мелодії ЕюМоріконе «Chi Mai»

 

Учитель.Добрий день,дорогі гості,вчителі та діти!Зустрічаючи вас у ствнах рідної школи,я кажу вам «Доброго дня»,а це означає,що я юажаю вам щастя,я бажаю вам здоровя,я віддаю вам тепло і любов своєї душі.

 

Сьогодні ми запросили вас на свято «Чарівна україночка» з метою,щоб довести,як любимо свій рідний край,цінуємо традиції українського народу,його культуру,мову.Ви станете свідками багатьох конкурсів.Але наприкінці свята нам необхідно буде обрати лише одну україночку ,яка найбільше зачарує вас,припаде до душі.

Діти виконують пісню «Україна»

В нас є лани,гаї,степи і море,

Шевченко тут малим писав вірші,

Зазнала ти не мало горя

Та зоставалась доброю в душі.

Приспів

Україна-друга мати ти моя,

Україна-тут живем і ти і я,

Україна-це домівки наш поріг,

Україні я вклоняюся до ніг.

 

Моя вкраїна квітка вечорова

Нічного неба квітка золота

Лиш доти буде жити Україна

Подоки буде жити доброта

Приспів.

 

Учитель.Ми любимо наше село,адже це і є наша Батьківщина.Воно дуже красиве.Наше село-невідємна частина великої України,і ми щасливі,що народилися і живемо в такому мальовничому краї.

 

Учень.

Бережімо Україну-

Нашу матінку єдину,

Хлібні ниви золотисті і ліси зеленолисті,

Голубі озера й ріки,чаєнят сріблясті крики,

Неба синього глибини,

Тиху пісню журавлину,

Бо у нас одна єдина

Батьківщина-Україна.

 

Учитель.За давнім звичаєм,гостей в Україні зустрічали хлібом-сіллю,тож дозвольте і вас запросити на наше свято.

 

Звучить мелодія «Чорнобривці».Діти виносять хліб-сіль вручають гостям.

 

Учитель.Молоде покоління несе велику відповідальність перед своїми пращурами за безсмертність української пісні,слова,танцю,звичаїв.То-му сьогодні ви станете свідками того ,як молодь цінує,возвеличує,утверджує українське слово піснями,віршами.

 

На сьогоднішньому святі ми проведемо багато конкурсів,тому просимо вас наші шановні гості,допомогти нам обрати найкращу україночку.Для участі в журі запрошуємо наших гостей.Просимо зайняти ваші місця.

 

Члени журі займають приготовлені для них місця.

 

Звучит пісня «Галя по садочку ходила».

 

Галя по садочку ходила,

Хусточку біленьку згубила,

Ходить по садочку, блукає ,

Хусточку біленьку шукає,

Не журись Галю-серденько,

Ми знайшли хустинку біленьку,

У садочку біля малини,

Під зеленим листом тернини.

 

Учитель.Отже ми починаємо!Перший конкурс –«Вишиваночка».

Зустрічайте наших чарівних україночок.

 

I конкурс «Вишиваночка»

Звучить мелодія пісні «Одинокая».

Ведучий по черзі називає імя кожної дівчинки з інтервалом 1хв.Дівчата виходять на сцену,демонструючи свої українські костюми,та вміння триматися на сцені.

 

Учитель.Шановне журі!Оголосіть,будь-ласка,ваші оцінки.

 

II конкурс «Краса в імені твоїм»

Звучит мелодія «Українська полька».

 

1-й ведучий.Наше імя-це не звичайне слово,а слово,яке завжди поруч,яке милує наш слух,з яким ми ніколи не розлучаємося.Новонароджена дитина отримує його найперше і живе з ним до смерті.Від того,яким буде імя,може залежати доля його власника.

 

2-й ведучий.Ой,як непросто обрати красиве імя дитині!Але цьому часто допомагають родинні традиції,звичаї батьківського краю.Наприклад,поширено називати сина чи доньку іменем батька чи матері,дідуся чи бабусі.Послухайте,зараз наші чарівні україночки розповідатимуть про історію походження свого імені.

 

1-а дівчинка

Мої батьки-татой мама-

Дали мені імя Аня.

Найсолодше імя це-

З глибини воно росте.

Означає воно «ласка»,

І «дарунок»й «благодать».

Не імя,а справжня казка,

Та життя чвого додасть.

 

2-а дівчинка

А моє імя- Софія,

Звали так мою бабусю.

Імя справді не просте:

Ніжне,тепле,золоте.

Тому мої мама й тато

Роблять добрих справ багато

Щоб життя для Софи все

Склалося чудово.

Тому я іменем горжусь

Внашій рідній мові!

 

3-а дівчинка

Ангеліна мене звати,

Так назвала мене мати,

Бо для тата і для мами

Я,мов зірочка яскрава.

Звеселяю їх щодня-

Ось яке в мене імя!

 

4-а дівчинка

Перед вами українка

Звати мене Даша.

Часто чую від батьків

Ти це радість наша.

І тому стараюсь я,

Щоб частіш раділи:

Намагаюсь гарно вчитись-

Це теж добре діло.

А крім того полюбляю

Музику чудову,

Вчуся грати і співати

Вкраїнською мовою.

 

5-а дівчинка

Імя Саша-ось красиве імя українки,

Вирішила мама.

Дуже рідко чути Саша В Українській мові,

А для мене слово це-друге рідне слово.

 

6-а дівчинка

Оленка-це моє імя,

Для мами справжній я кумир,

Ось що знайшла про імя я:

Це в грецькій значить «спокій», «мир».

Багато друзів і подруг

У мене є навколо,

Життя ще тільки почалось-

Їх стане ширше коло.

 

7-а дівчинка

 

Катя-ось моє імя,

Дуже ним пишаюсь я.

Так назвала мене мами,згадуючи казку,

В якій квіточка яскрава всім дарує ласку.

Мріють мама і бабуся,

Щоб ласкава я була,

Щоб, як квіточки на грядці,

.Завжди пахла і цвіла.

8-а дівчинка

Мене звати Марина,

Батьками я завжди любима,

Бо моторна я й швидка,

Заповзята і митка.

Все що треба залюбки зроблю,

Тому що маму,сильно я люблю.

 

Учитель.Хотілося б дізнатися думку журі.

 

Музична пауза.Хлопці виконують пісню «Ти ж мене підманула».

 

III конкурс «Українське рідне слово»

1-й ведучий

.Минулі й наступні покоління народу обʹэднує їх спільна мова.Тому таке велике значення надається вивченню,збереженню її особливостей.Усі ми починали вимовляти свої перші слова тією мовою,якою говорили наші батьки.

 

Учень

Раз мені казала мати:

Можеш мов багато знати,

Кожну мову шанувати,

Та одну із мов усіх

Щоб у серці ти зберіг.

В серці ніжну і погідну

Збережу я мову рідну.

 

2-й ведучий

Наша українська мова дуже багата на пісні,вірші.Недаремно її так і називають – співучою.То ж послухаємо виступи  наших чарівних україночок.

 

1-а дівчинка

Соловʹїну,барвінкову,

Колосисту-на віки-

Українську рідну мову

В дар мені дали батьки

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсякчас,-

Бо ж єдина- так,як мати,-

Мова в кожного із нас.

 

2-а дівчинка

Мова наша, мова-

Мова кольорова,

В ній гроза травнева

Й тиша вечорова.

Мова наша,мова-

Літ минулих повість,

Вічно юна мудрість,

Сива наша совість.

 

3-а дівчинка

Батьки мені кажуть:

-Зкнижкою дружи.

Рідну мову, доню,

Завжди бережи.

Мову,ту що люди

Рідною зовуть,

Ти ніде й ніколи,

Доню не забудь.

Рідне слово,пісню

Завжди серцем чуй,

Як Вітчизну й матір,

Їх люби й шануй.

 

4-а дівчинка

Мово ж моя,мово,

Мово України,

Ти моя казкова,

Пісня соловʹїна.

Розцвітай під небом

Проліском прекрасним,

А любов до тебе

В серденьку не згасне.

Йди по світу гідно

В шані і привіті

Ти для мене рідна

І найкраща в світі!

 

5-а дівчинка

Мово рідна,колискова!

Материнська рідна мово!

Мово сили й простоти,

Гей,яка ж прекрасна ти!

Перейшла усі світи я.

Є прекрасних мов багато,

Але першою,як мати,

Серед мов – одна лиш ти є.

Ти велична і проста,

Ти стара і вічно нова,

Ти могутня- рідна мово!    

Мова- пісня колискова.

Мова – матері уста.

 

6-а дівчинка

Знаю,бо казала мені моя ненька,

Що я українка,правдива,маленька.

Знаю,Україна серцю моєму мила,

Я по-українськи молитися вчилась.

А моя опора -то Божая мати,

Мати Україна,повна благодаті.

Ось мою молитву прийми,Отче-Боже,

Нехай Україні вона допоможе!

 

7-а дівчинка

Велична,щедра і прекрасна мова,

Прозора й чиста,як гірська вода-

То України диво барвінкове,

Багата мова й вічно молода.

Живи,вкраїнське слово,процвітай!

Моє мале сердечко звеселяй!

В кожну сімʹю й оселю завітай,

Де люблять і шанують рідний край.

Щоб памʹятали нині і назавжди,

Якого роду доньки ми й сини.

Красу своєї мови бережи,

Бо житиме вона-то житимемо й ми!

8-а дівчинка

Мова!Українська мова,-

Вона співуча,лагідна,дзвінка…

Мова!Українська мова-

Єдина,рідна й дорога така.

Вивчайте,любіть свою мову,

Як світлу Вітчизну любіть.

Як степів красу калинову,

Як рідного неба блакить.

 

Учитель.А тепер-оцінки журі.

 

IV конкурс «Українські пісні»

 

1-й ведучий.

Коли пісні мойого краю пливуть у рідних небесах,

Мені здається ,що збираю цілющі трави я в лугах.

 

 

 

2-й ведучий.

Народжувалася українська пісня в серцях народу під час праці і відпочинку,у хвилини радощів і смутку.Тому і називають її народною,вічною і завжди сучасною.Пісня-справжній скарб українського народу.Живе пісня-живе і Україна.Послухаємо,як співають українські дівчата!

 

Дівчата виконують українські народні пісні.

  • «Несе Галя воду…»
  • «Чом ти не прийшов…»
  • «Ой під вишнею,під черешнею…»
  • «Била мене мати..»
  • «Ніч яка місячна…»
  • «Цвіте терен..»
  • «Ой у вишневому садочку…»
  • «Ой на горі два дубки…»

Учитель.Слово журі.

 

V конкурс «Відгадай!»

Дівчатка зривають з куща калини листочки з номерами.Хлопці тримають аркуші з відповідними цифрами на яких написані уривки з казок і загадки.Почувши номер свого аркуша,хлопець зачитує завдання дівчинці.

 

Учитель.Немає у світі людини,яка б не любила казок або загадок.Ви знаєте багато з них,отже вам не важко буде їх відгадати.

 

1-й хлопчик

Я по засіках метений,я на яйцях спечений.

Я від баби втік,я від діда втік,

Та й від тебе зайчку утечу!(колобок)

 

На городі внас росте сонце ясне,золоте:

Жовте око,жовті вії та чомусь воно не гріє.(соняшник)

 

2-й хлопчик

Ішов дід лісом,а за ним бігла собачка.Тай загубив дід…

От біжить мишка,влізла в ту…та й каже: «Тут я житиму».(рукавичка)

 

У нашої бабусі сидить звір у кожусі,

Біля пічки гріється,безводички миється(киця)

 

3-й хлопчик

Гуси,гуси,гусенята!Візміть мене на крилята!

Та понесіть до батеньки,а в батенька їсти-пити,

Ще й хороше походити.(Івасик-Телесик)

 

Біле поле,чорне насіння,

Хто не вміє той не посіє!(письмо)

 

4-й хлопчик

Я за три копи куплина,упівбока луплена,

Тупу-тупу ногами,сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,хвостиком замету,

Тут тобі й смерть(коза-дереза)

 

Летів птах через дах,

Сів на воротях у червоних чоботях.(лелека)

 

5-й хлопчик

Був собі дід Андрушка,а в нього баба Марушка,

А в баби дочка Мінка,а в дочки собачка Фінка,

А  в собачки товаришка-киця Варварка,а в киці

Вихованка мишка-сіроманка(ріпка)

 

Зимою спить,літом бринить,

Понад садком літає,солодку росу збирає!(бджола)

 

6-й хлопчик

Жила колись в одному селі маленька,гарна дівчинка.

Мати й бабуся дуже любили її.Добра бабуся пошила для внучки…

З тих пір її називають…(Червоною Шапочкою)

 

Сидить пані в жупані,

Хто її роздягає,той і сльози проливає(Цибуля).

 

7-й хлопчик.

Були собі дід та баба і був у них хлопчик Івасик.

Ото як підріс він та й каже: «Зробіть мені золотого човника та срібне весельце.

Буду рибку ловити і вас годувати».(Івасик-Телесик).

 

У воді купається,водою обливається,

А вода до неї не чіпляється.(Качка).

 

8-й хлопчик.

Прибув Журавлик до Лисички на обід,а хитра Лиска зварила

Молочний кисіль,розмазала його по дну тарілки…»(Журавель та Лисичка)

 

Чорна корова усіх зборола,

А білий віл усіх звівю(Ніч і день).

 Учитель.Журі підбиває підсумок конкурсу.

 

VI конкурс «Українська страва»

Звучит музична фонограма «Полька».

 

Учитель.Вареники- одна з найулюбленіших українських страв.Тому кожну дівчинку,майбутню господарку,мама змалку вчить ліпити їх,передає свої родинні секрети.Дівчатка-наші господині,приготували вдома ці вареники.Вони вас запрошують їх покуштувати,а ви спробуєте визначити найсмачніші.

 

 Дівчата подають журі вареники,примовляючи:

 

-Їжте вареники картопляні,щоб ваші шічки були румʹяні!

-Їжте вареники з капусти,щоб животи у вас були тлусті!

 

-Їжте вареники з гречки-не буде між вас суперечки!

 

-Їжте вареники зі сливами-не будете биті лозинами!

 

-Їжте вареники з вишень,буду мати багато гривень!

 

-Їжте вареники з грибами,щоб були ви багаті кумами!

 

-Їжте вареники з маком,їжте їх зі смаком!

 

-Вареники з сиром ,з добром вас і з миром!

 

Учитель.А зараз журі оголосить результати конкурсу.

 

Звучить фонограма мелодії «Chi Mai».

 

Учитель. Гарно відбулося наше свято.І гадаю,що ви ніколи не забудете ці вірші,казки,загадки та пісні і памʹятатимете,що створив,вигадав усе це наш талановитий український народ.Хай вони будуть завжди поряд із вами,вчать і звеселяють вас.

А тепер надаємо слово журі для оголошення загального підсумку.

 

Журі оголошує загальний підсумок конкурсів і називає переможницю,яку нагороджує призом.Інші конкурсантки отримують солодкі призи.

 

Учитель.Шановні гості,вчителі!Швидко промайнуло наше дитинство,зникло кудись- і не повернеться.Так само швидко воно промайне і у наших дітей.Ми булиб дуже раді і щасливі,якби від сьогоднішнього свята наші діти залишили у своєму серці хочаб одну краплину любові до рідного краю,рідної мови,родини.То ж до побачення ,дорогі гості.До нових зустрічей на святах.Дякуємо за увагу!